ЧИ ПОТРІБНО РЕЄСТРУВАТИ ПРАВО ВЛАСНОСТІ В ДЕРЖАВНОМУ РЕЄСТРІ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, ЯКЩО ТАКЕ ПРАВО БУЛО ЗАРЕЄСТРОВАНО ДО 2013 РОКУ?

Дата: 07.10.2025 13:15
Кількість переглядів: 62

Чи потрібно реєструвати право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, якщо таке право було зареєстровано до 2013 року?

З 1 січня 2013 року в Україні запроваджено нову систему державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.

Реєстр прав власності на нерухоме майно (в якому державну реєстрацію проводили підприємства БТІ) став архівною складовою частиною новоствореного реєстру, а усі зареєстровані речові права на нерухоме майно, у тому числі права власності, на рівні закону визнані дійсними.

Відтак як у 2013 році, так і наразі у 2025 році власнику, право власності на нерухоме майно якого зареєстровано до 2013 року, не потрібно вчиняти жодних дій для визнання державою його права власності.

Водночас власник такого нерухомого майна за власним бажанням може звернутися за державною реєстрацією свого права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Така державна реєстрація є безкоштовною.

Як це зробити?

Для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно потрібно мати документи, що підтверджують набуття такого права. Це можуть бути свідоцтво про право власності на нерухоме майно, договір купівлі-продажу, свідоцтво про право на спадщину або інший документ, що відповідно до законодавства підтверджує набуття права власності на нерухоме майно.

Водночас якщо такі документи втрачено, знищено чи пошкоджено – це не проблема, бо законодавство дозволяє провести державну реєстрацію права власності без таких документів, використовуючи відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно чи паперових носіїв інформації підприємств БТІ.

Наступний крок – звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до нотаріуса для проведення державної реєстрації. Звернутися можна до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса у межах області, де розташоване нерухоме майно.

Утім, якщо нерухоме майно розташовано в Автономній Республіці Крим, місті Севастополь, Донецькій, Сумській, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській, Херсонській областях звернутися можна до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса в межах території України. До цього переліку з 13 жовтня поточного року також додається ще й Чернігівська область.

Подати заяву про державну реєстрацію права власності можна також і в електронній формі через портал Дія (крім міста Київ, Луганської та Донецької областей).

За результатом звернення за державною реєстрацією права власності на нерухоме майно власник отримує внесені відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та, якщо подавав в паперовій формі документи, що посвідчують набуття ним права власності, йому повертаються відповідні документи.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися до розділу «Новини»

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних