УВАГА! АКТИВІЗУВАЛОСЬ ТЕЛЕФОННЕ ШАХРАЙСТВО!
Повідомляємо що на території громади почастішали випадки телефонного шахрайства. Звертаємося до мешканців громади із проханням бути пильними, застерігайте своїх рідних, знайомих, сусідів та людей похилого віку, аби уникнути можливих випадків шахрайства. Застерігаємо громадян від недалекоглядних кроків, які можуть в подальшому коштувати втрати заощаджень чи цінних речей, за якими полюють зловмисники.
Для більшої поінформованості нагадуємо найпоширеніші схеми шахрайства та правила, які допоможуть розпізнати зловмисників й уберегтися від наслідків протиправних дій.
Схема «Ваш родич в поліції чи в лікарні» та ін.
Як правило, на телефон жертви надходить дзвінок, яким повідомляється про те, що близька людина абонента затримана поліцією за правопорушення чи потрапила в лікарню. Можуть називатися різні причини: скоїв ДТП, потрапив в ДТП, побив людину, виявили наркотики, тощо. Для вирішення питання потрібні гроші.
У стані сильного хвилювання більшість ладні віддати останнє, щоб врятувати рідну людину, і лише згодом дізнаються, що ніяких неприємностей взагалі не було.
Якщо вам надійшов подібний дзвінок, необхідно негайно зв’язатись з родичем або з тими людьми, які можуть бути поруч із ним, та перевірити отриману інформацію. Якщо телефон родича вимкнений, наберіть «102» та перевірте, чи є насправді проблеми з законом у ваших рідних.
Окрім того, нагадуємо: якщо ви намагаєтеся виручити своїх близьких за допомогою хабара, то самі стаєте винними у злочині, передбаченому ст.369 Кримінального кодексу України (Пропозиція або надання неправомірної вигоди службовій особі).
«Соціальні працівники»
Зловмисники можуть представлятися працівниками соціальних служб, благодійних фондів тощо. Під приводом – нібито виплати додаткових пенсій, всіляких держвиплат, надання матеріальної допомоги або обміну грошей – зловмисники проникають у будинки до людей. Якщо до вас приходять невідомі особи, перш за все, не впускаючи цих громадян до оселі, попросіть посвідчення. Далі – поцікавтеся метою візиту і зателефонуйте до установи, щоб пересвідчитись, що працівників справді до вас направляли.
Нерідко шахраї працюють під виглядом продавців різних товарів. У цьому випадку, в будинок до літньої людини зловмисник приходить з банкою меду, масла, пакетом крупи тощо. Пропонує свій товар за ціною, що нижча за ринкову. Пенсіонер іде за грошима – і таким чином відкриває свою «схованку». Далі – господаря відволікають, а інший зловмисник – викрадає всі заховані гроші.
Не довіряйте невідомим особам, яких бачите вперше. Шахраї найчастіше вдягають «маску» красномовних та доброзичливих людей!
«Банківські шахраї»
Якщо вам надійшов дзвінок: «Я – співробітник банку, надайте мені персональні дані вашої картки», – відразу звертайтесь у найближчий відділ поліції.
За жодних обставин нікому не повідомляйте персональні дані щодо банківських карток та рахунків! Банки володіють усією необхідною інформацією, і телефонувати до вас у них немає потреби.
Якщо вам телефонують нібито працівники банку з проханням надати конфіденційну інформацію, або здійснити якісь маніпуляції на банкоматі -запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном. Ніколи не повідомляйте (в тому числі – співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди, які надходять в смс-повідомленнях.
У разі потрапляння відомостей по картці до сторонніх осіб або зникнення коштів, невідкладно заблокуйте картку за телефоном «гарячої лінії» та зверніться до відділення вашого банку.
Схема «Інтернет-шахрайство»
Нині люди все частіше купують чи продають власні речі через інтернет-ресурси. Проте й тут треба бути обережним, щоб не попастись у пастку шахраїв. Якщо ви знайшли товар за значно нижчою ціною в Інтернеті, а продавець вимагає повну оплату товару на картку чи передоплату, при цьому не хоче вам показати товар чи зустрітися з вами особисто, будьте обачні. Краще купіть товар в іншому місці, але після особистого його огляду «з рук у руки» чи використовуйте послугу накладеного платежу.
Якщо ви стали свідком або жертвою шахрайства – телефонуйте за номером «102»
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)